Veelgestelde vragen

Vind hier de antwoorden op vaak gestelde vragen over onze producten en diensten.

Bij Living en Dreams bestaat het assortiment uit twee categorieën, bestelbaar en op=op. De bestelbare – en daarmee nieuwe – producten hebben 2 jaar garantie. De outlet en restant producten hebben geen garantie.

Dit varieert. Indien u zeker wilt zijn of er een product op voorraad is kunt u contact opnemen met onze winkel via telefoonnummer 071 303 0000. 

 

Ons assortiment bestaat uit twee categorieën, bestelbaar en op=op. Dat betekent dat we naast nieuwe meubels ook restpartijen en showmodellen verkopen, hierbij geldt: op=op. Op onze website kunt u een beperkt aanbod bekijken van de meubels die wij in de outlet hebben staan. Ons assortiment wisselt regelmatig, wij adviseren dan ook langs de winkel te komen om het meest recente aanbod te bekijken.

Wanneer u een bezoek brengt aan onze winkel staan onze medewerkers vanzelfsprekend altijd voor u klaar en kunt u terecht met alle vragen die u heeft over onze producten. Natuurlijk kunt u ook contact met ons opnemen via het contactformulier op deze website.

Alle prijzen die op deze website vermeld staan zijn prijzen inclusief 21% BTW.

Ja, al onze bezorgers hebben een mobiele pinautomaat bij zich. De meeste banken hanteren wel een maximum PIN bedrag per dag tussen de €1.000,- en €2.500. Als u een bedrag hoger dan € 1.000,- wilt pinnen, dan adviseren wij u om het maximum PIN bedrag na te kijken, zodat u deze limiet eventueel voor één dag kunt verhogen om het desgewenste bedrag te kunnen pinnen bij levering.

Het volledige bedrag moet voldaan worden uiterlijk op het moment van leveren. Wel kan er in termijnen betaald worden. Omdat sommige producten een lange levertijd hebben, kan er in deze periode in termijnen betaald worden. Voor vragen hierover kunt u het beste contact opnemen met de winkel via 071 303 0000 of via info@livingendreams.nl.

Ja, per overschrijving betalen is mogelijk. Wel vragen wij u om minimaal 1 werkdag voor de bezorging het volledige bedrag te betalen. Wij hebben dan de tijd om na te gaan of uw betaling bij ons is binnengekomen en deze aan onze bezorgers mee te geven voor de levering. Levering vindt enkel en alleen plaats na volledige betaling.

Het is op dit moment in de winkel niet mogelijk om te betalen met een creditcard.

De outlet bestaat uit twee verdiepingen, waarbij enkel de begane grond rolstoeltoegankelijk is. Wij beschikken helaas niet over een lift.

Wij zijn elke zondag geopend van 12:00 tot 17:30 uur (m.u.v. feestdagen).

U kunt bij Living en Dreams gratis en voor de deur parkeren.

Living en Dreams respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld.

Bent u toch niet helemaal tevreden met uw aankoop? Het is (vaak) mogelijk om uw product te ruilen of retourneren. De kosten van het retourneren zijn wel voor uzelf, natuurlijk mag u het ook zelf komen langsbrengen. Sommige producten zijn uitgezonderd van retourrecht, bijvoorbeeld omdat u deze zelf specificeert en deze op maat worden gemaakt.

Wanneer u een vraag heeft of een gebrek wilt melden, kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier, u kunt ons ook mailen op info@livingendreams.nl. Vermeld in de mail uw ordernummer, het probleem en wij vragen u een foto en/of video van het gebrek toe te voegen. Wij kijken dan naar een eventuele oplossing, daarna nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Onze producten kunnen bezorgd of afgehaald worden. Actuele bezorgkosten kunt u in de winkel navragen. Aan het afhalen zijn uiteraard geen kosten verbonden.

Bij aflevering van de artikelen zorgen onze eigen vakkundige mensen ervoor dat de artikelen op de juiste plaats worden neergezet en uitgepakt*. In de meeste gevallen monteren wij het meubel. Verpakkingsmaterialen nemen wij niet mee. We controleren de artikelen samen en als alles klopt, rekent u af. De betaling kan via ons mobiele PIN apparaat.

*Met uitzondering van de Waddeneilanden en een aantal postcodegebieden in België.

Zodra uw bestelling bij ons binnen is, nemen wij contact op. Indien u hebt gekozen voor het laten bezorgen van uw bestelling maken wij ook gelijk een bezorgafspraak.

Tijdens het plannen van een bezorgafspraak kunt u wel een voorkeurs dagdeel aangeven waar wij uiteraard rekening mee houden. Helaas kunnen wij i.v.m. meerdere leveringen verspreid over de dag geen exact tijdstip aangeven.

Onze bezorgdienst bestaat uit twee medewerkers die de spullen netjes komen afleveren. Indien u heeft gekozen voor de all-in bezorgmethode zullen deze medewerkers het meubel monteren en zetten deze gelijk op de juiste plaats voor u.  U kunt onder het genot van een kopje koffie toekijken hoe uw nieuwe meubels door onze kanjers bij u worden afgeleverd.

Onze eigen bezorgdienst brengt geen kosten in rekening als uw meubelen met de lift naar boven kunnen. Ook brengen wij uw meubelen tot en met de 3e verdieping met de trap als er geen lift is, of als deze niet in de lift passen. Meubels die enkel via de trap bezorgd kunnen worden, moeten wel door de trapopgang passen. Indien het niet mogelijk is om de meubels via de trap of met de lift naar boven te brengen, kan er indien gewenst een verhuislift ingeschakeld worden. De kosten hiervan komen voor uw rekening en deze verschillen per regio. Informeer van tevoren zodat u niet voor verrassingen komt te staan.

Ja, levering in het buitenland is vaak ook mogelijk. De kosten variëren per land. U kunt hierover informeren via het contactformulier.

Bepaalde meubels zijn erg groot en worden in één geheel geleverd. Als u een draaitrap heeft of een smal trappenhuis, is het vaak moeilijk in te schatten of uw meubelen via de trap naar boven gaan. Ook een lift is niet altijd geschikt om uw meubelen naar boven te brengen. De meeste meubels met een lengte boven de 200 cm passen niet in een (kleine) lift. Als u twijfelt of uw meubelen naar boven kunnen worden gebracht, adviseren wij om contact op te nemen met onze afdeling planning. Als het niet mogelijk is om via de trap of met de lift uw meubelen naar boven te brengen, dan kan het ook nog met een verhuislift. De kosten hiervan komen echter wel voor uw rekening en deze verschillen per regio. Informeer van tevoren zodat u niet voor verrassingen komt te staan.